Higiene d’Hotels

neteja hotels

Cada Hotel està subjecte a una severa inspecció per part de l’inspector més exigent de tots: el Client.

Segons estudis recents, els viatgers que repeteixen com a clients a un Hotel depenen, en gran mesura, de la forma com les instal·lacions van passar les proves de neteja en les diferents zones:

 

Procediment de neteja dels passadissos dels hotels:

  • Els passadissos requereixen atenció constant (és una zona de pas i ha d’estar perfecte)
  • La neteja a fons ha de realitzar-se durant la nit, que és quan menys moviment hi ha.
  • Cal treure la pols a les rajoles del terra amb pals de fregar especials
  • Fregar el terra per eliminar els vessaments i la brutícia superficial
  • Encerar els sòls amb la màquina enceradora
  • Aspirar amb cura les zones amb catifes i prestar atenció a cantonades i vores
  • Netejar les taques de catifes a les zones que es cregui necessari
  • Les catifes s’han de netejar periòdicament amb xampú o retirar-les
  • Aspirar tot el mobiliari
  • Netejar el mobiliari de pell i de vinil amb un drap humit especial
  • Netejar les parts superiors de les taules
  • Netejar les bases de les taules amb un drap humit i donar-los brillantor
  • Netejar i desinfectar la font de l’aigua regularment
  • Netejar i desinfectar els telèfons públics
  • Treure la pols i netejar totes les superfícies horitzontals
  • Netejar els estands d’exposició i els muntants i després donar-los brillantor
  • Buidar les papereres i canviar els revestiments quan es consideri necessari
  • Netejar les empremtes dactilars dels interruptors, marcs de portes, finestres i les parets
  • Netejar les estores de l’entrada
  • Netejar i abrillantar les plaques amb noms situades a l’exterior de les sales de reunions i dels salons

 

Procediment de neteja als restaurants i salons dels hotels:

  • Aspirar les catifes/moquetes movent els mobles
  • Netejar les taques de la moqueta quan sigui necessari
  • Fregar la pista de ball i donar-li brillantor, realitzar un nou acabat si es creu oportú
  • Aspirar els mobles i cabines
  • Examinar la base de la moqueta / catifa o la barana de coure per detectar goma de mastegar i brutícia
  • Inspeccionar i aspirar amb regularitat les parets entapissades
  • Buidar les papereres
  • Examinar les plantes
  • Eliminar les empremtes dactilars de tots els senyals i superfícies de vidre
  • Treure la pols, fregar les zones de rajoles
  • Netejar amb xampú les zones moqueta o amb catifes
  • Treure la pols a les cadires i bases de les taules

 

Procediment de neteja als lavabos públics dels hotels:

  • Netejar i desinfectar les superfícies de porcellana
  • Netejar i donar brillantor als accessoris de crom
  • Netejar i desinfectar els lavabos així com les tasses del WC
  • Netejar els miralls
  • Buidar les papereres
  • Netejar les taques dels envans metàl·lics amb un drap humit
  • Fregar el terra
  • Netejar les portes, marcs, ampits, interruptors, plaques per empènyer les portes, plaques per obrir amb el peu
  • Reposar tovallons, tovalloles i sabó

 

Procediment de neteja als vestíbuls dels hotels:

  • Aspirar les catifes
  • Treure la pols de les pantalles de TV
  • Treure la pols i eliminar les empremtes dactilars dels muntants, estands d’exposició i llums decoratives
  • Inspeccionar les plantes i testos
  • Treure la pols i netejar les parets quan sigui necessari

 

Procediments de neteja a les habitacions dels hotels:

  • El treball s’ha d’iniciar a la cambra de bany
  • Netejar el lavabo a fons
  • Netejar la tapa i el seient per tots dos costats
  • Examinar els ganxos de la cortina de la dutxa
  • Netejar la cortina de la dutxa per ambdós costats
  • Netejar les rajoles de la cambra de bany diàriament
  • Rentar i assecar completament les saboneres
  • Netejar els accessoris de la dutxa o de la banyera, prestant atenció especial a la part superior de la dutxa
  • Netejar el tovalloler i les lleixes
  • Posar més tissues facials
  • Canviar els vasos
  • Verificar la llum de calor
  • Netejar la placa de l’interruptor
  • Netejar la porta de la cambra de bany per ambdós costats
  • Rentar i assecar la prestatgeria del tocador
  • Assecar i netejar el tap del lavabo
  • Netejar el mirall començant des de la part superior
  • Inspeccionar i canviar els tovallons quan sigui necessari
  • Posar tovalloles netes
  • Canviar les bombetes foses
  • Fregar el terra
  • Fer els llits amb roba neta i planxada
  • Treure la pols de tota l’habitació
  • Examinar calaixos i armaris
  • Aspirar les catifes / moquetes
  • Al finalitzar la feina, buidar l’aspirador i reposar els productes que s’hagin acabat a la carreta de fregar

 

Font: fitxa tècnica ITEL

 

Aquests són els procediments que Servinet, empresa de neteja industrial i de serveis de neteja a hotels , aplica al seu treball diari.

Donem servei de neteja d’hostaleria a Barcelona, ​​Lleida, Girona i Tarragona.

Compartir: